fredag, mars 07, 2008

Förskolebarn Wildabebin 1680 anmäler sig!

Genom livet finns några telefonsamtal som man alltid kommer att minnas, finnas och fungera som referenspunkter. Kanske en antagning till en efterlängtad utbildning, en tragiskt dödsbud man får ta emot, ett avslut man knystade fram som finnig tonåring med moppemucha, en vän man inte pratat med på evigheter eller som idag, samtalet från Wildabebins kommande förskola.

Tänk, Wildabebin ska börja förskola och nu vet vi att vi båda ska infinna oss där 09.15 måndag den 17 mars för att starta upp inskolningen. Som den officer jag är, väntar jag mig värsta inskrivningen med snitslar, färdskyltar, fotograf, persedelsutlämning. väntan, blanketter... Något mindre skulle göra mig besviken. Hjälp, fatta Wildabebin ska inte längre vara hemma på dagarna med sin pappa. hur ska detta gå, ja alltså inte för Wildabebin hon kommer klara det där galant och dessutom älska det men hur ska det egentligen gå för pappan, för mig?

Inga kommentarer: