söndag, december 30, 2007

Dax för Teletubbies!

Patipatipati pati pooooååå! Patipatipati poooåå!

För någon månad sedan hade jag knappt kommit i kontakt med Teletubbies, idag går jag runt och nynnar på deras små sånger och signaturmelodier i tid och otid. Bävar faktiskt lite tills föräldraledigheten är över och jag ska implementeras i vuxen- och arbetslivet igen...

Wildabebin skiner dock upp som en sol när jag sjunger "Dax för Teletubbies, dax för Teletubbies, dax för Teletubbies..." och med hela mitt hjärta försöker låta som en ekande telefonlur som tittar upp ur den blomstrande gräsmattan. Ja, ni som sett dessa små runda, färgglada, harmlösa varelser vet ju vad jag pratar om. Övriga, ni är förlåtna så länge ni inte har barn. Sen är det helt enkelt kört hur mycket och principfast man än varit på ståndpunkten, "i vårt hem ska inte tv:n bli en barnvakt!" När klockan är före 06.30 är allt tillåtet!

Inga kommentarer: