onsdag, april 16, 2008

Gästblogg av Wildamamman

Eftersom jag inte har någon egen blogg, har jag kallt kuppat in mig på wildabebin och pappans blogg. Så nu får ni lite mamma-perspektiv på vår tillvaro.

Nu har jag fått känna att jag är förälder på riktigt. Wildabebin är sjuk och jag har fått ta ut mina första vab-dagar. Wildabebin var ganska dålig i natt och i gårkväll, så jag hann läsa in mig på alla sjukvårdsupplysningar och vårdguider för att veta när det var dax att ringa sjukvården. Men det blev bättre, även om hon är ganska ynklig. Hon har ingen röst, och kan varken prata eller skrika. Stackarn!

Dessutom är det en känsla av stress, att inte kunna jobba utan sitta hemma hela dagen. Och att det finns tusen saker att göra hemma: kläder att tvätta, sopor att bära ut, golv att dammsuga... Ja, ni förstår. Wildabebin har suttit fast på min arm sedan jag kom hem från jobbet igår. Så det går inte att göra något annat än att titta på mora träsk och mysa.

Nu har hon äntligen somnat, och jag inser att jag har ett behov av att kompensera förlorad sömn i natt. Jag får nog gå och lägga mig själv en stund. Natten innehåll många kollar av hennes feber, hosta och se till att nappen var på plats. Plus att hon sparkas och tycker om att mysa in sig i min armhåla. = inte jättebra sömnkvalitet för mig.

/ Wildamamman

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå, vad är nu detta? Har Wildamamman ochkså gjort entré... Spännande, var ska detta sluta?