lördag, oktober 25, 2008

Ett år, en blogg, ett barn...

Inser här där jag sitter och drömmer mig bort inför kvällen då jag och vildamamman ska vara barnlösa och bara ägna oss åt varandra att vi nu funnits här tillsammans på bloggen i 1 år, Wildebebin, vildamamman och jag. Oj vad tiden går fort.

Tittar tillbaka på det första inlägget här på bloggen, 28 oktober 2007 och blir grymt nostalgisk. Hade varit hemma lite mer än en månad av pappaledigheten, hade länge funderat att gå ifrån mobilbloggen som följde Wildabebin månaderna före ankomst och under det hela första året. Tog steget och har aldrig ångrat mig.

Anonymt för dom som inte vet vem jag och Wildebebin är, personligt för alla andra som finns i vår närhet och som följer våra äventyr. Kravlöst från min egen sida som inte skapar stress men som bjuder på avkoppling och glädje när man sätter sig ner och skriver. Toppar inge listor men samlar ändå läsare från när och fjärran och inte minst, ger oss själva ett minne att bära med oss resten av våra liv.

Nu hör jag någon som börjar vakna efter sin eftermiddagslur och inom kort kommer att ropa - pappa, paaappaaa PAAAAPPPPA! Ja, se där, där kom det!

Inga kommentarer: