tisdag, oktober 30, 2007

Dåtid, nutid, framtid....

Inser att det finns massor med saker jag vill skriva om och har ju dessutom ett nästan sjukligt behov av struktur, raka led och rätt ordning.. Ja, ja.. jag vet att alla som känner Wildabebins pappa nu skrattar och undrar om jag helt saknar självinsikt. Försöker i min vardag dölja detta behov och tycker jag oftast, om man inte rent av kan säga alltid, lyckas rätt bra på den punkten.


Men när det gäller bloggen så är det annorlunda. Jag vill ju upprätthålla åtminstone någon form av kronologisk ordning och tänka mig tillbaka genom den underbara resa min dotter tagit med mig på. 9 månader av väntan, en mycket dramatisk ankomst och så 10 äventyrliga månader innan denna blogg om just Wildabebin och hennes pappa kom till världen.


Vet att det nära på är omöjligt även om några starka, viktiga och kärleksfulla tillbakablickar kommer att komma varvat med ögonblick från nuet och tankar om framtiden. För att inte hamna på efterkälke och aldrig riktigt komma i kapp så får jag väl leva med att det blir lite huller om buller... Sakta men säkert har jag ju börjat förstå att det mesta i livet som småbarnsföräldrar är så, huller och buller, så varför inte också denna blogg?

Inga kommentarer: